donderdag 2 december 2010

Voetprint

10 opmerkingen:

Mirthe Duindam zei

Beste bezoekers,

Vandaag heb ik de moedige stap gezet om mijn weblog een ander uiterlijk te geven. Het was lastig kiezen uit alle verschillende mogelijkheden, maar ik wilde het vertrouwde wit erin laten en het geheel een wat rustiger aanzicht geven, zodat de foto's goed tot hun recht kunnen komen. Daarbij zijn er ook beperkingen. Dit is nu de nieuwe basis waar misschien hier en daar nog weleens wat veranderd wordt. Ik hoop dat het jullie ook bevalt en je er snel aan gewend zult zijn. Ik vind het leuk om te horen wat je ervan vind.

Met een hartelijke groet,
Mirthe

Mirthe Duindam zei

PS... Verdere zaken, zoals de Flickr Photostream, profiel, archief en dergelijke vind je helemaal onderaan.
Mirthe

Mirthe Duindam zei

Inmiddels heb ik alweer een tweede sjabloon in gebruik, omdat ik de eerste te rustig/saai vond. Deze past goed bij de beweeglijkheid van de wandeling. Ik moet nog even een tijdje 'naproeven' of het niet te druk wordt. 'Proeft' u mee?

Kees zei

Hallo Mirthe, Prachtig de voetafdruk in de zachte sneeuw. Het nieuwe uiterlijk is bijzonder smaakvol er gaat een geweldige rust vanuit, past volgens mij goed bij jou gezien de fotogalerij die je tot nu toe laat zien. Pluim hoor.

Groeten van een bewonderaar. Kees.

Mirthe Duindam zei

Dank je wel Kees voor je compliment. Ik heb een breed beeldscherm waardoor ik veel zie van de afbeelding aan de zijkanten. Vandaag op mijn werk zag ik op een gewoon beeldscherm dat de zijkanten helemaal wegvielen. Het is dus ook weer afhankelijk van je computer hoe het beeld zichtbaar wordt. Daar heb ik nog niet zo'n oplossing voor.
Groeten,
Mirthe

Hen zei

dag Mirthe,
ik heb ook een breedbeeldscherm hier en ik moet je zeggen, het is effe wennen :-).
Ik snap het idee maar ben je niet bang dat zo'n bewegelijke foto op de achtergrond de aandacht en de kracht van de foto van de dag wegneemt?
Dat is mijn indruk, maar iedereen kijkt natuurlijk verschillend.
Dit was mijn proeverij :-)

liefs,
Hen

Mirthe Duindam zei

Ha Hen,

Dank je wel voor het meeproeven en dat je zegt hoe het voor jou is. Het idee/beeld erachter is een moment van rust te scheppen in de drukte en haast van alledag. Ik had eerst voor een egale, beweeglijk witte achtergrond gekozen, maar dat was weer heel erg rustig en saai. Er moet ook nog wel iets te zien zijn. Juist het contrast vind ik wel boeiend, maar als het teveel af gaat leiden van de dagelijkse foto, dan mist het ook weer z'n doel. Het is nog een beetje aftasten en zeker ook wennen aan het nieuwe. Misschien wil je na een tijdje nog een keer je bevinding ermee laten weten. Misschien kun je eraan wennen, misschien niet. De achtergrond zal ook nog wel eens veranderen denk ik, maar met de opzet ben ik voorlopig wel tevreden. Die is een stuk rustiger en vereenvoudigd.

Liefs en een fijne dag, Mirthe

Mirthe Duindam zei

Dag Hen, je hebt me met je opmerking wel weer in beweging gezet, maar dat komt ook omdat ik zelf ook nog niet geheel tevreden was. Ik heb net ontdekt hoe ik een eigen foto als achtergrond kan gebruiken. Dat geeft alweer meer keus en mogelijkheden dan de standaardmogelijkheden van Blogger. Zo vind ik het wel een mooi rustig en toch levendig warm geheel. En oranje is nog altijd mijn lievelingskleur.

Liefs, Mirthe

Adri zei

Dag Mirthe,

Ik volg met belangstelling de veranderingen van de Blog. Ik moest eerst even wennen. Ik heb ook een breedbeeld, maar daar heb ik het internetscherm verkleind op staan. Daarom had ik eerst niet door hoe de achtergrondfoto er uit zag. Toen ik het vergrootte en het beeldvullend zag vond ik het wel mooi.
De wandelende personen passen precies bij de opzet en bij de naam van je Blog.

Ik was er nog niet aan toe gekomen om je dit te mailen, maar zie nu ineens dat je een andere foto hebt gekozen.

Ik vond eerlijk gezegd de vorige wat rustiger. Maar, zo zie je: zoveel mensen, zoveel zinnen.

Succes ermee!

Hartelijke groet,

Adri

Mirthe Duindam zei

Dag Adri,

Ja, het is nog niet zo eenvoudig om de goede toon te vinden. Dan is de weblog in zwart toch simpeler. De achtergrond hier is meteen zo bepalend. Nou ja, ik probeer af en toe eens wat tot ik eruit ben. Ik zie het maar als een leuke uitdaging en beweeglijk blijven, maar dat vraagt het dan van jullie natuurlijk ook...

Hartelijke groet,
Mirthe