zondag 23 januari 2011

Wachten... terug in de tijd...

Station Haarlem Anno 2011

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Mirthe,

Leuke foto van het station in Haarlem.Zeker met die meneer erbij doet het denken aan vroeger. Haarlem vindt ik één van de mooiste stations van Nederland.
Ook de stad is de moeite waard.

Nog een fijne middag/avond gewenst.
Groetjes van Angelique.

Mirthe Duindam zei

Dag Angelique,
Dank je, jij ook nog een fijne avond,
groet
Mirthe

Hen zei

grappig, zou net zo goed 1911 kunnen zijn.

Doet me ook denken aan hoe ontzagelijk veel mensen er al voor deze meneer in al die jaren op dat zelfde bankje op de trein hebben zitten wachten en ieder mens met zijn/haar eigen individuele gedachten, dromen ...

liefs,
Hen

Mirthe Duindam zei

Ja, ik zat in de trein en zag dit en vond het zo treffend dat ik snel foto's moest maken. Tussen alle voorbijgangers door en in het korte ogenblik dat de trein stilstond. Het geeft een leuk oud beeld zo in zwart-wit met de poster erboven en de oudheid van het station. De ouderwets aandoende hoed doet het 'm. Wat je niet goed ziet is dat hij oortelefoontjes in zijn oren had. Een leuke combinatie. En door de vieze ruit van de trein komt er ook een oude waas overheen. Mede daardoor vind ik het een erg mooi en sprekend totaalbeeld geven.

Een mooie mijmergedachte...

Liefs,
Mirthe

Hen zei

inderdaad nu zie ik het ook, de oordoppen brengen het beeld weer terug naar deze tijd, maar de hele sfeer ademt iets tijdloos uit en dat maakt het tot een mooi beeld.

En dat allemaal in een (o)ogenblik door een vieze ruit in een trein ;-)

liefs,
Hen

Mirthe Duindam zei

Ja, dat vond ik ook zo geweldig.
Liefs,
Mirthe