dinsdag 1 december 2009

Winterbloesem op de eerste dag van december


4 opmerkingen:

Sinterklaas en Piet zei

Het tovert een glimlach op mijn gezicht,
dat komt niet door dit gedicht.
Het komt door deze dag in december de eerste,
met een foto die schittert van het teerste.
Het is de bloesem van deze dag,
waardoor ik deze foto van jou heel erg mag.
Kijk hoe mooi zij tegen het blauw zijn aan het poseren,
daar kan nog menig model heel veel van leren.
Maar Mirthe aan jou de eer,
ik zeg het keer op keer.
Je bent voor mij een fotograaf,
waar ik mij dagelijks aan laaf.
Jij kan het zo mooi vastleggen,
nu dat wou ik jou even zeggen.
En nogmaals bedankt voor deze mooie bloesemtak,
ik ga hem nog eens bekijken op mijn gemak.
Zal ik hem meenemen naar Spanje,
dan hebben ze daar ook wat mooie franje.
Mirthe doe mij een heel lief ding,
blijf fotos maken voor de Oogwandeling.

Mirthe Duindam zei

Dank U Sinterklaasje!! En Piet, niet te vergeten!

Kees zei

Hoi Mirthe, Dat ben ik nou eens helemaal eens met de Sint, prachtig de bloesem tak

Dré zei

Wat een mooi gedicht van de sint. Daar kun je alleen maar warm van worden in deze grijze dagen.
Ik verlang nu alweer naar de lente, als ik naar deze foto kijk.